Louiseemretsson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Louise Emretsson - 23 augusti 2012 15:54

Nu väntar jag på att Martin ska komma på en kaffe, så jag slipper vara alldeles själv med barnen, Lukas och Krister var här en sväng när Krister lämnade mina små-syskon, blev lite kaffe och babbel! Ikväll ska jag hem till min älskade vän Karolin (Läängtar), jag ska slinga håret på henne, kommer att bli asa bra!! Imorgon ska jag med mamma till Ljusdal, sen blir det shopping och utgång med dom bästa!


MARTIN ÄR HÄR NU! YEY!


Av Louise Emretsson - 23 augusti 2012 12:17

Jag funderar på att köpa en ny mobil, men jag vet inte vilken!! Martin gav mig två bra tips igår, en htc eller nån form av iphone fast inte typ? Ge mig tips vettja!


Idag är jag hundvakt åt mamma medans hon jobbar, vilket är ganska chill, sen kommer barnen hem så då blir jag både barnvakt och hundvakt till typ klockan 22.00 ikväll, men sen ska jag hem till Karolin och kanske slinga håret på henne, ÄNTLIGEN! Jag har velat att hon ska ha den här färgen (som det antagligen kommer bli) i typ ett halvår eller nått, hon kommer passa så jääävla bra i det :) men åter till sysslorna idag, jag funderar på att städa hela jävla huset, men samtidigt vill jag hinna med att skriva ett riktigt bra cv? och då tänker ni: Men herregud gör båda då! fast det är inte så lätt om jag ska dammsuga och skura 11 rum, samtidigt som jag ska laga mat och skriva cv, haha jag kommer nog inte kunna bli en bra hemmafru tror jag, fast jag vill inte bli det heller visserligen...

 

 

Louise som hemmafru, hur skulle det se ut?!


Av Louise Emretsson - 22 augusti 2012 19:12

Imorgon så ska jag vara hundvakt/barnvakt, efter det så ska jag dra hem till Karro, snacka lite skit och bada kanske? På fredag ska jag in till stan på dagen och handla kläder med Karro, efter det ska jag hem till Björn och hämta mitt vin (lämnar alkohol lite här o var märker jag) och han har köpt en present åt mig, undra vad det kan va :D sen blir det feeeest med Karolin och förhoppningsvis Mattias(?), vi ska vidare på manis i alla fall och där kommer vi nog träffa Gustav :)) Så helgen ser jävligt bra ut! På lördag ska jag fan bara ligga o sova.. På tisdag så ska jag gymma, på torsdag ska jag boxas (YEEEEY) och på söndag nästa vecka ska jag också boxas! Härliga veckor framför mig, vänner och träning, kan fan inte bli bättre :)


 

underbar bild på mig o min lillasyster   



Av Louise Emretsson - 22 augusti 2012 19:00

And yes, I might have lied to you,
You wouldn’t benefit from knowing the truth.
I was frightened but I held fast,
I need you now at long last.

 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Av Louise Emretsson - 22 augusti 2012 16:27

igår lagade jag en tand :o fatta duktig jag är som vågar ta en bedövnings-spruta! Aja, nu kommer det lite bilder jag har tagit under veckan typ. PUSS

  SARU FEST??!!             haha min lillebror är så jävla sööööt!     min nya pyjamas äger, hejdå.


Av Louise Emretsson - 18 augusti 2012 17:54

Av Louise Emretsson - 17 augusti 2012 21:30

om man väljer att inte berätta sanningen så har man gjort ett val i att låta en annan människa leva i en lögn, eller hur? om nån ljuger för mig så blir ju det min sanning, eftersom jag tror att personen som ljuger talar sanningen. så EGENTLIGEN litar jag ju på att den personen inte ljuger för mig? det är mycket lättare att ljuga och överdriva för nån annan än för sig själv. För det är en mycket längre process att intala sig själv en historia som man vet inte är sann. Men väntar man tillräckligt länge så går det ju så klart.


Det värsta som finns enligt mig är när vänner och familj ljuger, det är ju ändå dom människor i livet man känner sig tryggast hos, fastän man kanske hatar sin mamma/pappa kan man ju alltid säga att ens vänner är familjen. Dom värsta historier jag har hört är just när personer i min omgivning har blivit sårad av att en familje-medlem har ljugit om en stor/viktig sak. jag skulle aldrig ha samvete till att ljuga för min familj om allvarliga saker som kan komma att hemsöka mig senare genom att dom blir sårad av att senare få reda på vad som faktiskt hände. det är fult att ljuga, så enkelt är det, om man ljuger för en person som litar på dig så har allt fallit, personen kommer antagligen inte kunna berätta saker för dig då, sanningen kommer fram, så varför ljuga då?


stå för det du har gjort, stå för det du har sagt, stå för vad du tycker, lita på dig själv och kom ihåg att vem som helst kan ljuga, av olika anledningar. oftast jävligt dåliga bortförklaringar brukar det vara gällande anledningen till varför man ljuger. vilket betyder att det i nästan alla lägen är dåligt att ljuga. man kan alltid vara lugn bakom sannigen, aldrig bakom lögnen.


 


Av Louise Emretsson - 17 augusti 2012 18:22

You're in love with a girl
who's in love with the world,
and all I wanna do
is spend a little time with you.
You spend all your time waiting.

 

 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards