Louiseemretsson

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

123 på marken.

Av Louise Emretsson - 6 maj 2012 18:15

Hela världen är så underbar! okej kanske inte, men jag lyssnar på "jag är en vampyr" hehe, och han sjunger så, det låter så mysigt :) idag så skulle jag iväg på ett möte, men av olika anledningar så vart det inte av. En fågel viska i mitt öra för ett tag sen att det går snack om mig på stan, men är jag förvånad? NEJ! hihi, jag orkar som vanligt inte lägga mig i, ifrågasätta eller bry mig alls. Gett upp hoppet om att få en syl i vädret om hur jag lever, vilket är jäkligt konstigt, ska inte folk fråga mig om mitt liv? haha nej utan vi går runt och snackar ist, lättare ;) dom vet att det är lätt att snacka skit om mig eftersom jag inte bryr mig allt för mycket, dom kommer inte åt mig personligen eftersom ingen har en jävla aning om hur jag mår, frågar nån mig hur jag mår så mår jag alltid bra. Alltid. Och varför ska det då bli en massa prat?! här är ett exempel på att man märker när folk pratar om en innan dom kommer och frågar sj: 


Noooob säger: Jag hörde av ******* att du mår dåligt.

Jag: Haha jaså, varför skulle jag göra det?

Noooob: Jo, men du har ju gjort slut med **** och du är arbetslös.

Jag: Okej, så bara för att jag är arbetslös så mår man dåligt då eller? Jag har väl annat jag kan fylla upp dagarna med, visst ibland så bli man rastlös och så, men sånna dagar har väl alla, eller?

Noooob: ja, jo så är det. Men hörde du att ditt ex hade ***** med *** då?

Jag: Nej, det har jag inte hört och jag har inget med det att göra heller, hans val, eller?

Noooob: Du har rätt. Tänkte att du ville veta,

Jag: Okej, men jag är inte en sån som behöver veta allt om alla.

Noooob: Okej, men du mår bra alltså?

Jag: Jaa, jag mår bra.

Noooob: Umgås du mycket med din kusin eller?

Jag: Nej.

Noooob: Okej hörde det.

Jag: Måste sluta nu, har inte tid med sånt här.

Noooob: Vad menar du med det?

Jag: Ja, du verkar ju ohyggligt nyfiken, känns lite som att du och dina vänner kan fortsätta snacket med nån annan än mig. För du vet att jag inte bryr mig om vad andra säger.

Noooob: Ööö, okej? Tänkte att du kanske ville veta att ditt ex har ****** med ***, så du kan snacka med han om det?

Jag: Varför ska jag göra det?

Noooob: För om jag var du så skulle jag bli fett arg.

Jag: Men du är inte jag, hej då.

Noooob: Hej då.

BLOCKAD!!

Alltså, det märks när folk bryr sig och inte, här var det bara liksom "jag hörde av henne att", och "visste du att", och den här människan vet att jag inte mår dåligt osv, men frågar och utger namn bara för att jag ska vara hennes skit snackare? Nej tack.


Nu ska jag fortsätta att lyssna på awesome musik!

 

Det här är mitt liv, kaffe och dator, ehehehe...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Emretsson - 10 september 2013 15:38

http://www.nattstad.se/Louiseemretsson?id=9951993&m=false Min nya blogg. Alla gamla inlägg finns även där! Puss ...

Av Louise Emretsson - 8 september 2013 18:32


Jag heter Cecilia, men kallas i vanliga fall för Zizzi. Jag bor i Hudiksvall men går i skolan i Gävle. Pluggar till make-up stylist. Ni kanske undrar nu, hur jag känner Louise. Vi är kusiner, men nästan som syskon. Eftersom jag inte har någon storasy...

Av Louise Emretsson - 8 september 2013 17:14

Hur stilad får man bli?  Jävligt stilad om man heter Fredrik tydligen.      Igår bjöds det på alkohol, skratt, kortspel och en och annan diskussion. Idag har jag suttit med rikspolisstyrelsens jävla årsredovisning, ska försöka få lite inspo t...

Av Louise Emretsson - 6 september 2013 14:45


Jag måste landa nu. Ibland är det skönt att få hjälp med det. Landningen alltså, Janne är bra att prata med. Han vet så mycket mer än mig och jag behöver nån som tar mig ner lite på jorden faktiskt. Snart ska jag sätta mig ner med mitt språk, min sti...

Av Louise Emretsson - 5 september 2013 18:01

Jag har ögnat genom 11 sidor av rikspolisstyrelsens årsredovisning. Jag vet helt ärligt inte om jag ska skratta eller gråta... kortfattat kan jag tala om att under rubriken anmälningar så börjar dom (i mina ögon), med bortförklaringar om varför så må...

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards