Louiseemretsson

Alla inlägg under september 2012

Av Louise Emretsson - 24 september 2012 19:37

Helgen har varit väldigt bra, i lördags var jag på fest hos Fredrik med Greta, vi hade jätte trevligt! Imorgon ska jag in till Gävle på skolan sen åker jag nog hem direkt igen... 

Jag är inte så sugen på att skriva så jag skiter helt enkelt i det, 

 

Du tar din vän till krogen, där du trivs och kan va offensiv.
Du talar om dig själv, som om du visste nåt om kärleksliv.
Succéer, kabaréer, entréer och turnéer.
Ignorera gärna vännen mittemot.
Du pratar strunt om allting runtomkring, som om hon inte betydde nånting.
Men, vem är det som du tänker på om natten, när du vakar, idiot?

Av Louise Emretsson - 18 september 2012 16:05

Ikväll så är det boxning så det smäller om det! Jag och mamma ska kötta som vanligt. Idag gjorde jag klart en skrivuppgift så nu är det bara en kvar, imorgon sa jag in till stan TIDIGT för att träffa moster och ta en fika, sen kika på lite kläder. Efter det ska jag hem, försöka hinna skriva den andra uppgiften innan det är dags för spinning! Mycet som händer, men jag älskar ju sånt, så det skadar inte. 

         

hade tråkigt på stationen när jag väntade på tåget från Gävle!


I keep the dream in my pocket
Never let it fade away
Inside, outside
No loneliness in this dream

 

Av Louise Emretsson - 16 september 2012 12:40

Leave me out with the waste 
This is not what I do 
It's the wrong kind of place 
To be thinking of you 
It's the wrong time 
For somebody new 
It's a small crime 
And I've got no excuse 

 

 Is that alright with you?
Give my gun away when it's loaded 
Is that alright with you?
If you don't shoot it how am I supposed to hold it 
Is that alright with you?
Give my gun away when it's loaded 
Is that alright with you?

Leave me out with the waste 
This is not what I do 
It's the wrong kind of place 
To be cheating on you 
It's the wrong time 
She's pulling me through 
It's a small crime 
And I've got no excuse 

 

 Is that alright with you? 
Give my gun away when it's loaded 
Is that alright with you?
If you don't shoot it how  am I supposed to hold it 
Is that alright with you?
Give my gun away  when it's loaded 
Is that alright 
Is that alright with you? 

 

Av Louise Emretsson - 15 september 2012 23:13

När jag kom hem så svulla jag oxfilé det första jag gjorde! Det var så jävla gott och eftersom jag kom hem så hrejade jag upp hela familjen med dåliga skämt och mina dåliga hip-hop texter, jag satte nästan köttet i halsen. onödig information kanske. Idag så gick jag på en extra föreläsning eftersom jag har missat lite, trevligt att träffa folket som ska läsa kursen på distans. Luncha med två brudar från min klass och en kille som ska gå utbildningen på distans,. Vi snackade lite om utbildningen och om böckerna. När jag, Mimmi och My skulle ta tåget mot Hudiksvall så missa vi den såklart med typ sekunder, fast det var ganska okej ändå, träffade Alexander på stationen, det var riktigt roligt att se honom, vi gick på samma gymnasium ihop och spelade teater tillsammans, världen är liten! Sen träffade jag min älskade kusin i Hudik, vi tog en kaffe, snacka lite skit och skratta så tårarna rann! Efter det så hoppade jag på bussen från stan in mot Delsbo, då kliver Björn på och väcker mig, jag somna på bussen efter typ två sekunder, men eftersom han är så roligt blev jag inte så sur över att bli väckt (annars hatar jag verkligen när nån väcker mig). Märker nu att jag är trött som fan, orkar inte skriva nå mer, har skrattat så jag har ont i huvudet, ni vet när det dunkar i tinningen. God Natt folket

 

Av Louise Emretsson - 14 september 2012 22:26

Jag kan inte ladda upp fler bilder än en åt gången på bloggen, irriterad som fan, usch.! Men imorgon ska jag försöka krångla med skiten, jag HATAR verkligen när saker och ting inte fungerar, finns fan inge värre, speciellt tekniska saker.. min mobil har ju damp med, su jag är extra sur nu.

Men jag är fortfarande glad innerst inne, FÖR IMORGON ÅKER JAG HEM :D!!

 

Det kan va så förfärligt, det kan va så bra    

Av Louise Emretsson - 14 september 2012 15:09

Idag har jag pluggat, läst en bok och ska snart börja på den andra som ska vara klar imorgon, och imorgon åker jag hem, ska bli så skönt att träffa familjen, lite hemlängtan har man ju! eller egentligen ganska mycket, jag är väldigt hemma kär, jag älskar att vara hemma, fast man går ju inte runt hemma varje dag bara för att man tycker det är mysigt och bra, jag hittar ju på saker också såklart, men man har ju sin trygghet hemma. I mitt fall är det hemma i delsbo med mina vänner och min familj. Visst, jag tycker verkligen det här är skit roligt att jag har kommit in på högskolan och att jag får plugga det jag verkligen vill, MEN jag vill hem ibland, och imorgon ska jag hem,ska pussa ihjäl allihopa faktiskt. Vill inte att ni ska missförstå mig, för jag trivs jätte bra och tänker stanna kvar på utbildningen, pendla mellan hudik och gävle de första veckorna medan jag söker lägenhet. Nu ska jag sätta igång att läsa sen ska jag nog gå ut och gå en sväng i det tråkiga vädret!

 

 

Av Louise Emretsson - 13 september 2012 15:43

Dagen har varit bra, jag har varit stressad (som vanligt) men känner mig lugn nu, lite smått tung i huvudet efter all information jag har tagit in. Lite the doors och vila sen är det bara att köra i gång med läsningen igen. Imorgon ska jag läsa som en idiot för att vara förbered inför lördagen, just nu känner jag att jag mår jävligt bra. Jag har tusen saker att göra, jag är i en stad där jag inte hittar ett skit, jag flänger runt och letar böcker, men det är sånt jag ska göra för att hålla humöret uppe, det får mig att le. Jag är nöjd över alla saker jag faktiskt klarar av. Den stressen är den som får mig att somna om nätterna. 

Av Louise Emretsson - 12 september 2012 22:08

Idag har jag pluggat och varit lite med Per och Carros barn vilket har funkat jätte bra! Per har varit så snäll att rita en karta åt mig så jag  kan leta mig till högskolan.. Jag har as dåligt lokalsinne och har inte alls lust att irra omkring i stan imorgon, men jag MÅSTE för att nån gång ska jag väl lära mig den antar jag. Frågade Ante om han kanske kunde skjutsa mig men han hade ingen bensin, aja, får bita i det sura äpplet och leta bara! Om man bortser från att jag inte hittar ett skit nånstans så trvis jag riktigt bra och jag hoppas att jag kommer fortsätta att göra det, fastän jag känner lite hemlängtan så känns det okej att vara här. jag är jätte stressad och ohyggligt otålig, jag vill liksom få igång allt, jag vill att allt ska vara en rutin. Men mitt tålamod är som det är, tror jag har fått det efter pappa (kan ju skylla liiite på honom) men jag är för jävla envis också, vill jag ha nått så ska jag bara ha det, så det kommer nog att funka ändå. eller?! 

 

Nån gång i livet måste man ju känna sig så pass vilsen så det enda som ser till att man har fötterna på jorden är hoppet. 

  

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards