Louiseemretsson

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2013

du var underbar, men det är nog bäst om du rullar av.

Av Louise Emretsson - 10 augusti 2013 20:36

Jag är inte så sugen på det här alltså, och med DET HÄR menar jag det mesta. Sjukt va? inte sugen på något, alls. Har lallat runt idag, jävligt skönt. Kommer lägga upp vackra bilder sen, på fotbollar, killar & tjejer, på allt möjligt. 

Jag hade världens bästa grej att skriva om, typ prioriteringar och sånt shit. men jag kom fram till att eftersom jag är lite off ikväll så blir det bara depp. deppigt om hur man väljer vad man väljer att göra. Jävligt djupt. 

 

"Hur kunde du?" visst är det hemskt att behöva säga det till någon? "Hur kunde du?", tårar fulla skinnet, tårar fulla händerna. Därför ger man fan. Man ifrågasätter inte, konflikträdd som vi är, någon gång i livet är vi rädd. 

 

Ger inte vika fan jag krigar konstant
Ge mig balans, ge mig kvinna man
Jag vill ha vackert och fult, ge mig yin och yang.
Jag skiter i vad som är sant

Jag är fitta, jag är din mamma, jag är militant

 
 
Ingen bild

Lillebrorsan

10 augusti 2013 20:53

Det var jag och fröken Svår, vi skulle hem åt samma håll
Det kanske blev en liten omväg men vad spelar det för roll?
Natten var så tyst och skön och månen var så vacker över taken
Du hade tappat allt igen, varenda mening, varje hopp
din utsikt var en botten, dina drömmar var en flopp
Men ändå, där vi gick, du skratta till och prata’ på och höll dig vaken
Du sa: ”Nu har jag rensat ur, nu spelar ingenting nån roll
Nu kan det blåsa vart det vill, för nu är allt tillbaks på noll
Och här kan allting börja om, nu kan jag se vad jag förträngt
Nu ska jag passa mig för dom, som aldrig gjort som dom har tänkt
För jag vill aldrig bli en sån, så har jag lärt mig det igen
Det kanske passar nån, men inte mig och inte än”

Louise Emretsson

10 augusti 2013 20:57

Varje stund, var minut, var sekund
Samma konstiga beslut
Det blir fel, slår bakut, allt går snett
men det tar aldrig riktigt slut

Lillebrorsan!! :)

 
Ingen bild

Lillebrorsan

10 augusti 2013 21:03

Solen skulle just gå opp, när vi kom hem till ditt hus
du hade städat och gjort fint och bjöd på te och tände ljus
du log och sa: ”Det är väl rätt okej, vi är nog alla ganska lika
Det finns dom som tror på Gud, och dom som ägnar sig åt spel
Alla drömmer vi om lyckan som om livet blivit fel”
Det var schyst att dricka te och höra fröken Svår predika

Du sa: ”Jag säger vad jag vill, skit samma om nån skräms
Om det blir pinsamt för en del, så är det ändå dom som skäms
Jag har gjort fel ibland, jag vet, men ingen mening att ge opp
Jag tror det bor en liten hjälte i varenda liten flopp
Och jag vill hellre bli en sån, så har jag lärt mig det igen
För det finns nåt bra och stort i alla om och alla men”

Louise Emretsson

10 augusti 2013 21:22

Varje stund, var minut, var sekund
Samma konstiga beslut
Det blir fel, slår bakut, allt går snett
men det tar aldrig riktigt slut!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Emretsson - 10 september 2013 15:38

http://www.nattstad.se/Louiseemretsson?id=9951993&m=false Min nya blogg. Alla gamla inlägg finns även där! Puss ...

Av Louise Emretsson - 8 september 2013 18:32


Jag heter Cecilia, men kallas i vanliga fall för Zizzi. Jag bor i Hudiksvall men går i skolan i Gävle. Pluggar till make-up stylist. Ni kanske undrar nu, hur jag känner Louise. Vi är kusiner, men nästan som syskon. Eftersom jag inte har någon storasy...

Av Louise Emretsson - 8 september 2013 17:14

Hur stilad får man bli?  Jävligt stilad om man heter Fredrik tydligen.      Igår bjöds det på alkohol, skratt, kortspel och en och annan diskussion. Idag har jag suttit med rikspolisstyrelsens jävla årsredovisning, ska försöka få lite inspo t...

Av Louise Emretsson - 6 september 2013 14:45


Jag måste landa nu. Ibland är det skönt att få hjälp med det. Landningen alltså, Janne är bra att prata med. Han vet så mycket mer än mig och jag behöver nån som tar mig ner lite på jorden faktiskt. Snart ska jag sätta mig ner med mitt språk, min sti...

Av Louise Emretsson - 5 september 2013 18:01

Jag har ögnat genom 11 sidor av rikspolisstyrelsens årsredovisning. Jag vet helt ärligt inte om jag ska skratta eller gråta... kortfattat kan jag tala om att under rubriken anmälningar så börjar dom (i mina ögon), med bortförklaringar om varför så må...

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards