Louiseemretsson

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

drive by.

Av Louise Emretsson - 26 november 2012 21:06

Klar med artikeln, klar med alla mejl, klar med kaffet. japp jag är fan klar med allt. Nästan, kanske finns lite små saker jag måste göra. Slå på mobilen kanske? Jag har inte orkat laddat den, klarar mig bra utan mobil. Kan faktiskt vara skönt att slippa den. världen går inte under bara för att man har stängt av mobilen en kväll.


Jag fick en fråga idag som jag tänker besvara, har funderat på den ett litet tag och nu kan jag äntligen ge ett någorlunda bra svar, det va nån på bloggen som fråga varför jag ville bli journalist, jag vill bli det för att jag kan påverka hur människor ser verkligheten. Man påverkas av allt man läser, hör och ser och jag vill vara med och påverka. Jag vill vara med och skriva nyheterna ni läser, jag vill vara med och provocera, få er att förstå, få er att vilja veta mer, få er att bli arg, ledsen, glad. Jag vill dela mina tankar med samhället, jag vill skriva om problem, eller kanske skriva om något som sen blir ett problem. Jag vill få er att fundera över saker ni kanske aldrig har tänkt på.  typ. sen älskar jag att skriva, leta upp nya saker, stressa, dricka kaffe och sitta vid datorn så det är självfallet att journalistik är mitt kall i livet liksom.

Puss.

 



 
 
Ingen bild

Fredrik

26 november 2012 21:52

Du ska hålla på med att skriva, det är precis som att du lägger ner alla dina känslor i det du skriver, ibland har du skrivit att du tycker sj att det blir flummigt och sånt. men man förstår exakt vad du menar. Du kan det där, för du väljer att lägga ner hela din själ i det. Kram Louise och lycka till med allt.

Louise Emretsson

26 november 2012 22:37

Tack Fredrik :) kram

 
Ingen bild

REDr.

26 november 2012 22:35

Hi Louise! We miss you here in Sthlm. Redr. needs you! Hope you come back girl!

Louise Emretsson

26 november 2012 22:36

tuffing, skriver på engelska och allt.

 
Ingen bild

Anton

26 november 2012 22:45

jag har kämpat med en dröm louise. Jag hoppas vi ses snart!

Louise Emretsson

26 november 2012 22:49

Is that alright?
Give my gun away when it's loaded
Is that alright?

 
Ingen bild

Anton

26 november 2012 22:50

It's the wrong kind of place
To be cheating on you
It's the wrong time
She's pulling me through
It's a small crime
And I've got no excuse

Louise Emretsson

26 november 2012 22:52

I give my gun away when it's loaded
Is that alright?

 
Ingen bild

Anton

26 november 2012 22:57

Vet du hur sjukt det här är?! Jag är i ett förhållande, använder ett annat namn på din blogg för att ingen ska fatta vem jag är, jag vill ha dig och jag hatar det här -.-' vart tog jag vägen?

Louise Emretsson

26 november 2012 23:01

Du är så jävla rädd. fegis. du försvann rätt in i nätet grabben ;) man kan vilja ha fler än en, det vet du. nu ska jag inte retas. men du valde det själv. och du väljer fortfarande själv vad du vill göra med ditt liv. jag vet hur det känns att ha dåligt samvete, jag vet hur det känns att försöka ta sig ur nått man inte vill längre, det är jätte svårt! men ingen annan än du kan ändra ditt liv. nu tycker inte jag att du ska bryta förhållandet, nått fint finns det och det vet du också. du älskar henne. Jag är bara nån du vill ha.

 
Ingen bild

Anton

26 november 2012 23:05

sant. ja jag älskar henne men hon har inte DET. och det gör ont så fort jag tänker mer på dig än henne. fastän hon inte vet det. är jag otrogen då?

Louise Emretsson

26 november 2012 23:08

sluta tänk på mig då, släpp det. nej det är du nog inte, men du är orättvis både mot henne och dig. jag menar, tydligen mår du ju inte bra av det och hon ser nog att nått inte stämmer, nu menar inte jag att du ska tala om nått för henne, om du inte vill. men kanske FÖRSÖKA överväga att släppa det du känner för mig? fast det kanske är svårt, nu blev det strul. allt jag skriver ger ingenting för dig nu. men aja, du fattar

 
Ingen bild

Anton

26 november 2012 23:13

Hur ska jag kunna släppa nått som jag vill ha? hur ska jag kunna släppa den person som ger mig allt utan att vara i närheten?

Louise Emretsson

26 november 2012 23:16

du skrev just svaret, om jag inte behöver vara i närheten, då behöver du inte fundera mer. kärlek är närhet. :) släpp det, försök iaf

 
Ingen bild

Anton

26 november 2012 23:20

jag är dum i huvudet.

Louise Emretsson

26 november 2012 23:22

det är vi alla, så det gör dig inge speciell alls

 
Ingen bild

Anton

26 november 2012 23:24

haha jag försökte i alla fall då ;)

Louise Emretsson

26 november 2012 23:27

haha ja, mer kan man inte göra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Emretsson - 10 september 2013 15:38

http://www.nattstad.se/Louiseemretsson?id=9951993&m=false Min nya blogg. Alla gamla inlägg finns även där! Puss ...

Av Louise Emretsson - 8 september 2013 18:32


Jag heter Cecilia, men kallas i vanliga fall för Zizzi. Jag bor i Hudiksvall men går i skolan i Gävle. Pluggar till make-up stylist. Ni kanske undrar nu, hur jag känner Louise. Vi är kusiner, men nästan som syskon. Eftersom jag inte har någon storasy...

Av Louise Emretsson - 8 september 2013 17:14

Hur stilad får man bli?  Jävligt stilad om man heter Fredrik tydligen.      Igår bjöds det på alkohol, skratt, kortspel och en och annan diskussion. Idag har jag suttit med rikspolisstyrelsens jävla årsredovisning, ska försöka få lite inspo t...

Av Louise Emretsson - 6 september 2013 14:45


Jag måste landa nu. Ibland är det skönt att få hjälp med det. Landningen alltså, Janne är bra att prata med. Han vet så mycket mer än mig och jag behöver nån som tar mig ner lite på jorden faktiskt. Snart ska jag sätta mig ner med mitt språk, min sti...

Av Louise Emretsson - 5 september 2013 18:01

Jag har ögnat genom 11 sidor av rikspolisstyrelsens årsredovisning. Jag vet helt ärligt inte om jag ska skratta eller gråta... kortfattat kan jag tala om att under rubriken anmälningar så börjar dom (i mina ögon), med bortförklaringar om varför så må...

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards