Louiseemretsson

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Rababam!

Av Louise Emretsson - 16 april 2012 23:55

Jag har funderat lite på en sak, alla blir ju både medvetet och omedvetet styrd av media, det vi vanligtvis vet om andra länder är det vi ser på internet, nyheterna, tidningar osv, om man inte är på plats själv då såklart, EGENTLIGEN betyder det att vi litar på den informationen, i alla fall till viss del, eller hur? nu menar inte jag att dom ljuger på nyheterna, det jag menar är att vi ser hur jobbigt andra människor har det, både i Sverige och i andra länder, det jag funderar på, gör det oss stressad?


Vi tar in sååå mycket information om hur dåligt det är över hela världen, lägger vi det på vårat eget samvete? Nyheterna ska givetvis inte sluta informera oss om hur dåligt ekonomiskt det är, eller att ett krig i ett annat land fortsätter. Jag undrar bara hur vi ser på världen, vi tar in information om den, men hur hanterar vi det? Vilken syn få vi? Vissa väljer att bli fientliga emot invandrare, "det är deras fel att vi inte har några jobb", vissa gör allt för att hjälpa, skänker kläder, pengar osv.


Men sen finns det vissa som varken säger eller gör någonting, dom vet helt enkelt inte hur dom ska ta in informationen, dom kanske känner att det inte är någon idé att hjälpa till för det kommer alltid att finnas länder, folk, personer som har det jobbigt, och det är ju visserligen sant, det kommer att finnas.

Sen finns det dom som kanske inte bryr sig, eller i alla fall inte tänker på det allt för ofta hur jobbigt det är för andra och så. Inge fel i det heller egentligen, eller?


Media styr mycket, alla intryck vi får, alla ideal, dom ger tips inom mode, träning, sexliv, spel, ALLT!  Jag menar inte att detta är dåligt på något vis, jag vet bara att det är lätt för oss att följa "strömmen", även i vardagen, det kan vara svårt att säga vad man tycker om man sitter i ett rum där 10 stycken andra personer tycker helt annorlunda, det kan vara lätt att hålla med för att man kanske inte riktigt vill få något "otalt" med någon, media idag är ju i alla fall rysligt blandad ändå, man kan ju välja en gengre, läsa något man tycker är roligt, viktigt, något som är lätt att ta in osv. Vi kanske gör allt omedvetet, det viktiga är nog ändå att man vet vem man är, att man står för det man säger och gör. Mycket som vi gör och säger kommer från vilka intryck vi får, och det mesta kommer från media. Så vad du än väljer att läsa och tro på, så styr media det.


 


 
 
Ingen bild

Du vet vem jag är :)

17 april 2012 18:05

Jaa, Det finns nog inte ord för att beskriva din vackra utstrålning :) <3!

Louise Emretsson

19 april 2012 20:24

Oj jag vet nog inte vem du är :) men jag kan ju chansa kanske, tack du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Emretsson - 10 september 2013 15:38

http://www.nattstad.se/Louiseemretsson?id=9951993&m=false Min nya blogg. Alla gamla inlägg finns även där! Puss ...

Av Louise Emretsson - 8 september 2013 18:32


Jag heter Cecilia, men kallas i vanliga fall för Zizzi. Jag bor i Hudiksvall men går i skolan i Gävle. Pluggar till make-up stylist. Ni kanske undrar nu, hur jag känner Louise. Vi är kusiner, men nästan som syskon. Eftersom jag inte har någon storasy...

Av Louise Emretsson - 8 september 2013 17:14

Hur stilad får man bli?  Jävligt stilad om man heter Fredrik tydligen.      Igår bjöds det på alkohol, skratt, kortspel och en och annan diskussion. Idag har jag suttit med rikspolisstyrelsens jävla årsredovisning, ska försöka få lite inspo t...

Av Louise Emretsson - 6 september 2013 14:45


Jag måste landa nu. Ibland är det skönt att få hjälp med det. Landningen alltså, Janne är bra att prata med. Han vet så mycket mer än mig och jag behöver nån som tar mig ner lite på jorden faktiskt. Snart ska jag sätta mig ner med mitt språk, min sti...

Av Louise Emretsson - 5 september 2013 18:01

Jag har ögnat genom 11 sidor av rikspolisstyrelsens årsredovisning. Jag vet helt ärligt inte om jag ska skratta eller gråta... kortfattat kan jag tala om att under rubriken anmälningar så börjar dom (i mina ögon), med bortförklaringar om varför så må...

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards