Louiseemretsson

Alla inlägg under januari 2012

Av Louise Emretsson - 21 januari 2012 14:58

Gårdagen var.. Bra? Jag var på cul med Annelie och plugga, sedan drog jag på skutan och träffade Cecilia och hennes kille, jag fick kaffe (y) så då var ju min dag lyckad! Vi satt och snackade lite innan jag tog bussen till Delsbo, eller jag kom aldrig fram eftersom jag vart så kissnödig så jag blev tvingad att hoppa av i veda, smart... fick vänta på nästa buss in till Hudik (jag bestämde mig för att åka tillbaka igen) i 45 minuter!!.

Jag träffade Joel på bussen, vi gick och tog en kaffe på ett konditori som var super mysigt! Det var en konstigt känsla att agera som bara "vänner". Det är ingen känsla jag vill ha igen, men efter snacket och snurret i mitt huvud så satte jag mig på bussen till öster, la mig i Cecilias soffa och tänkte så det rykte! Kom jag någonstans? Ja, faktiskt. Jag tyckte det slutade bra, lugnt & bra, men längre än så kom jag inte, för mer vet jag inte. Men det kändes bra ändå att bara ta en kaffe och inte ha förväntningar på någonting, vi prata nog mest i gåtor igår, vi liksom ville komma fram till en lösning, det var nära men jag som vanligt analyserar allt 100 ggr i huvudet. Efter mitt super dåliga tänkande blev det våfflor med moster och resten av familjen innan the voice började, vi blandade TV och damp nötande av ninja jump (som jag äger fett på). På natten spårade det, vi spelade in massa videos som jag kommer att lägga upp så fort jag hittar usb-kabeln, lika roligt att träffa moster Pia, kusinerna och Jimmy!

Puss på er   


 

--I Guess Love Just Are Another Drug--

I know the memories are rushing into mind
I wanna kiss your scars tonight, baby
" 'Cause you gotta try
You gotta let me in

Let me in"


Idag så mår jag ganska bra, lite trött och har lite feber, men det går väl över hoppas jag!

Jag blev med bjuden till motorgården, så jag vill bli frisk och åka!!

Nu ska jag dunka huvudet i väggen och vänta på att Martin kommer, Puss  


Av Louise Emretsson - 19 januari 2012 18:18

Jag är sjuk, mår illa och har huvudvärk. Snacka sur jag är!! Hela min planering för resten av veckan gick i kras ganska fort när jag imorse var rysligt nära på att spy. Sen skulle såklart min plast pappa göra pannkakor, som jag ÄLSKAR!! Tror ni jag gav fan i att äta? nä.. Så nu mår man ju skit bra ;) (det var värt de), en sak som INTE var värt att göra va att åka och träna, så mamma fick åka själv idag. Lite tråkigt att inte åka på träningen, jag är så van vid att göra det nu, så när det inte blir av får man damp -.-

Om jag blir bättre så ska jag iväg på skolan imorgon, sen träffa Joel, ta en kaffe, prata lite..Vi har mycket att prata om nu känner jag, det snurrar i huvudet på mig för första gången på länge..,Sen åker jag hem och ner till Delsbo igen. Jag har blivit iväg bjuden på film och vin hos en vän, och det hade ju varit kul att snacka lite skit och dricka lite vin! Men jag antar att det inte blir av eftersom jag mår illa nu, får hålla tummarna helt enkelt!


Det är mycket i mitt huvud nu, ni vet när man önskar att allt var som förr? Den grejen önskar jag nu, och jag funderar på om det någonsin kommer att bli som förr om jag väljer att gå tillbaka, men när jag har testat så har det inte gått så bra. Oavsett om man lämnar "allt" bakom sig så har man kvar det i huvudet, man kan liksom inte glömma det som har hänt. Därför är det en del av mina vänner som tycker att jag ska tänka framåt, lämna det som har hänt som minnen och släppa det.

Smärtan är blind på nå vis för mig nu, den finns där men jag vet inte varför det gör ont.   . MEN VAD GÖR DET OM HUNDRA ÅR?!



Av Louise Emretsson - 19 januari 2012 00:13

Igår tränade jag, mamma och Karolin boxning (som vanligt) men det ovanliga var att min vän P-J som jag inte har träffat på ett tag var där, det var faktiskt roligt att hinna snacka lite med honom i alla fall! Blir nog en fika framöver när jag har tid, hade varit roligt att snacka om lite minnen ;).


Idag så var jag till cul, sen efter tre timmars natur B, så gick jag och Annelie och åt på Noj's, väldigt god mat! Vi går dit nästan varje onsdag och fredag, super god buffé! Sen tog jag bussen till Delsbo, träffade mamma en snabbis innan jag drog hem till Mattias en sväng och sa hej, vidare till Jonas och sen SKULLE jag dansa med Simone och Yasmine idag.. Men vi var sen (lång historia) så vi kom inte in till idrottshallen för dörrarna va ju såklart låsta, vi stog ute i snön ett tag innan Simones pappa kom och hämtade oss. Jag kommer hem, säger hej till mamma, äter en macka och lägger mig i soffan, helt jävla slut! Nu vet ni i helhet hur min dag har varit. 4 av 10 på stressen idag, det har inte varit så jätte stressigt faktiskt. Stressen kommer sen när jag har kommit hem och varvat ner, då brukar jag fråga mig själv va fan jag håller på med, fäller en tår, sen är det liksom bra igen.

För jag vet att någonting är fel och jobbigt, men jag vet inte riktigt vad det är än. Jag tycker att det är jobbigt när jag inte träffar pappa så ofta, men egentligen så kan jag bara ringa sen kommer han och hämtar mig och jag får umgås med honom... Det problemet är ur vägen på två minuter, men jag gör det inte av någon anledning.

Någonting annat som jag stressar upp mig över är att jag ska söka in på ett universitet i Piteå, jag ska gå journalist utbildningen (om jag kommer in), jag få panik så fort jag tänker på det! Inte för att jag måste flytta och så, utan jag är nervös om jag kommer att klara av att plugga när jag inte har stödet från mamma och mina vänner, men jag måste klara det för det är det här jag vill och jag tänker inte tveka på den saken!!


Det andra som stressar mig är att jag är singel, eller det stressar mig inte, själva grejen är att jag inte vet hur jag känner inför någonting om just förhållanden. Jag har haft förhållande sen jag var 14 år och nu är jag 19.. Det känns konstigt som fan! Killar flörtar och typ kommer fram från olika håll helt plötsligt och vill vara min vän :o Eller "vän" kanske jag ska skriva.. Jag är liksom inte van vid sån uppmärksamhet och om jag ska vara ärlig så vet jag fan inte om jag tycker det är roligt eller obehagligt.. Det känns konstigt bara! Det är hundra frågor om varför det tog slut, vem som gjorde slut, om han gjorde nått fel OCH där kan jag lugnt säga att, mitt ex gjorde inte det, han gjorde inge fel. Anledningen till att det tog slut var... Ja det tog slut, punkt slut! Kan inte ens förklara det för mig själv, då blir det ohyggligt svårt att få ner förklaringen i text. Det har varit konstigt att sova ensam, vakna ensam och.. Ja göra allt ensam känns konstigt, på krogen när killar frågar om man är singel så får man hejda sig från att säa nej, man glömmer att man är det ibland.


LOVE IT!!

min gamla blogg om ni vill kolla gamla inlägg ;) http://louiseemretsson.bloggo.nu/Hah/


 

Av Louise Emretsson - 16 januari 2012 20:21

Nu har jag bytt hemsida för min blogg, den andra krånglade, jag länkar den sidan sen om ni vill kika på gamla inlägg och kommentarer, idag har jag pluggat från morgonen till nu, men jag kände att jag var värd en paus! Jag har faktiskt inte gjort nå mer idag, förutom att jag har druckit kaffe och ätit  Haha vilka roliga gubbar det finns! Måste ju få roa mig själv ibland...

Det är verkligen hemskt att sitta på en stol fån morgon till kväll, fast så är det om man har världens största prov imorgon. Jag är faktiskt mer stressad över mitt privatliv, första gången sen jag var 14 (jag är fyller 20 i år)  som jag är singel i mer än en vecka, känns sjukt fel och konstigt. Men jag kanske behöver det. Nu ska jag tagga för prov och boxning imorgon, det händer lite mer imorgon än vad det har hänt idag i alla fall.

PUSS! //L.

http://louiseemretsson.bloggo.nu/Hah/

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards